سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : چهارشنبه 91/10/6 | 4:58 عصر | نویسنده : ابوالفضل

رابطه بعد از ازدواج

شما ازدواج کرده اید و حالا علاوه بر خانواده خودتان خانواده دومی هم دارید.

چگونه با این تغییر کنار بیاییم و چگونه در داشتن رابطه ای خوب و صمیمی تلاش کنیم از موضوعات این مقاله هستند.

 

باید: متوجه شوید که همسرتان چگونه با پدر و مادرش رفتار می کند؟

نباید: تصور کنید که خانواده همسرتان دقیقا مانند خانواده خودتان هستند.

 

باید: برای شناخت خانواده همسرتان وقت بگذارید. اگر از آنها دور هستند، به آنها زنگ بزنید.

نباید: به راحتی با آنها تهاجمی برخورد کنید. ممکن است که هنوز خانواده آنها را نشناخته باشید.

 

باید: از همسرتان رسم و رسوماتشان را بپرسید. مثلا چه چیزهایی بیشتر می خورند؟ یا شوخی و خنده در خانواده آنها جایگاهی دارد؟ از نظر مذهبی چگونه اند؟

نباید: از خانواده همسرتان انتقاد کنید. بلکه باید درمورد مسائلی که نمی دانید بپرسید و توضیح بخواهید.

 

باید: مودب و صمیمی باشید. تمام سعی تان را کنید تا برای خانواده شوهرتان جذاب باشید.

نباید: تصور کنید که آنها احساس شما را درک می کنند. هیچ وقت عکس العمل ها و انتقادات تان را درمورد آنها نگویید. ممکن است که هنوز آنها را نشناخته باشید.

 

باید: فکر کنید چه چیزی بهتر از همه شما و همسرتان را خوشحال می کند قبل از آن که خانواده همسرتان را خوشحال کند.

نباید: زمانی که درکنار خانواده خودتان هستید از خانواده همسرتان غافل شوید. 




تاریخ : چهارشنبه 91/10/6 | 4:57 عصر | نویسنده : ابوالفضل

دردها و رنج ها مرا قوی ساختند انچنان که پتک بر اهن گداخته میکوبند و شکل میدهند .

همیشه به دنبال یک قهرمان برای قصه هایم میگشتم غافل از اینکه خود میتوانستم یک قهرمان باشم.

بهترین ها را در خود خواهی یافت وقتی در دیگران خوبی بجویی.

اگر من یک جنگجو شدم برای این است که نمیخواهم مثل دیگران بمیرم.

نا امیدی اخرین نتیجه ابلهانه است.

کسی که ترس از شکست دارد به باخت خود در مقابلم ایمان دارد.

عظمت زندگی در عمل است نه در علم.

هرگز مپندار که دیگران کور بودند و تو را ندیدند.

انسانها بیشتر از انچه میتوانند بگویند میدانند.

مهمترین عامل برای ساخت آینده باورها،ارزشها و انگیزه های یک ملت است




تاریخ : چهارشنبه 91/10/6 | 4:55 عصر | نویسنده : ابوالفضل

چگونه از اطلاعات محرمانه و حساب بانکی خود بهتر محافظت کنیم؟

وقتی که رمز عبور خود را انتخاب کردید آن را به طور منظم عوض کنید. اگر برای یک سال است که از یک رمز عبور استفاده می کنید، الان زمانی است که باید آن را تغییر دهید.

هویت و اطلاعات شخصی شما به دلایل متعدد بسیار با اهمیت هستند. شما ممکن است زمانی متوجه شوید قربانی یک کلاهبرداری شده اید که نامه ای دریافت نمایید و در آن از شما خواسته شده باشد بدهی های معوقه که متعلق به شما نیست را پرداخت کنید. در صورتی که هیچ گاه چنین وام یا قرضی از بانک نگرفته اید. حل این مسایل بسیار زمان بر و خسته کننده است. در ادامه به نکاتی اشاره می شود که با به کارگیری آنها می توان از اطلاعات محرمانه خود بهتر حفاظت کنید.

- از اسناد با ارزش محافظت کنید

مراقبت از اسناد باارزش مانند گذرنامه، گواهینامه، کارت ملی، کارت های بانکی و دفترچه های حساب بانکی بسیار با اهمیت است. همیشه مطمئن شوید که این اسناد در هرجا چه خانه و چه محل کار و یا هنگامی که در مسافرت هستید در دسترس تان هستند.

زمانی که از این اسناد استفاده نمی کنید، بهتر است آنها را در گاوصندوق خانه نگه دارید. همیشه به یاد داشته باشید که کارت های بانکی خود را در مکانی جدا از کلمه عبور آنها نگه دارید.

- تمام اسناد اداری زائد را از بین ببرید

به کلاهبرداران فرصت طلب کمک نکنید. همیشه اسناد اداری مهم شخصی و مالی را که دیگر به آنها نیاز ندارید به روشی که دیگر قابل استفاده نباشد، از بین ببرید. اگر این کار را نکنید جنایتکاران به اسم، آدرس و دیگر اطلاعات شما از طریق رسیدها، قبض ها و مدارک مهمی که دور می ریزید، دسترسی پیدا می کنند و از آنها سوءاستفاده می کنند.

- اطلاعات بانک را به روز کنید

بانک ممکن است نیاز داشته باشد در زمان انجام تراکنش هایی که در مقایسه با تراکنش های معمول شما غیرعادی به نظر می رسند، با شما تماس گرفته و برای اطمینان از صحت آنها برخی از اطلاعات شخصی شما را جویا شود. این امر می تواند موجب کاهش جرایم مالی شود. بسیار ضروری است که در صورت تغییر اسم، آدرس یا شماره تماس های خود، آن را سریعا به اطلاع بانک برسانید.

-صورت حساب های خود را چک کنید

بسیاری از جرایم مالی تا مدت ها کشف نمی شوند فقط به این دلیل که قربانی از وقوع آنها بی اطلاع است. بنابراین کنترل صورت حساب های بانکی یا هر صورت حساب دیگر پس از دریافت، بسیار ضروری است. باید مطمئن شوید که هر چیزی که ثبت شده، صحبت دارد.

اگر تراکنشی وجود دارد که از آن بی اطلاع هستید آن را سریعا به اطلاع نزدیک ترین شعبه بانک برسانید. شما می توانید به روش های مختلف از طریق خودپردازها، سیستم تلفن بانک، سیستم اینترنت بانک و یا مراجعه به شعب از آخرین تراکنش های انجام شده حساب های شخصی خود آگاه شوید.

- از کامپیوتر خود محافظت کنید

اگر کامپیوتر شما ایمن نباشد، امکان افشا شدن اطلاعات شما وجود دارد. باید بدانید که چگونه از کامپیوتر خود در مقابل تهدیدات محافظت کنید.

-شناسه کاربری

هرگز از اطلاعات شخصی خود مانند شماره تلفن همراه، نام و نام خانوادگی در شناسه کاربری خود استفاده نکنید. با این کار شما یکی از عوامل احراز هویت را به راحتی در دسترس نفوذگران قرار خواهید داد و کار را برای فعالیت های مخرب آنها راحت خواهید کرد. فقط کافی است نفوذگران رمز عبور شما را حدس بزنند تا بتوانند به حساب شما دسترسی داشته باشند.

- رمز عبور

رمزهای عبور بخش مهمی از سرویس های بانکی الکترونیکی هستند و در حقیقت در خط مقدم حفاظت از حساب های کاربری در سرویس های مذکور قرار می گیرند. یک کلمه عبور نامناسب ممکن است منجر به کلاهبرداری های مالی بزرگی شود.

بهترین رمز عبور، رمزی است که شما آن را به راحتی به خاطر می سپارید ولی دیگران نمی توانند آن را حدس بزنند. وقتی که رمز عبور خود را انتخاب کردید آن را به طور منظم عوض کنید. اگر برای یک سال است که از یک رمز عبور استفاده می کنید، الان زمانی است که باید آن را تغییر دهید.

هرگز رمز عبور خود را در اختیار دیگران نگذارید و هیچ گاه آن را جایی ننویسید یا در کامپیوتر خود ذخیره نکنید.

- در انتخاب رمز عبور مناسب به موارد زیر دقت کنید:

هیچ گاه برای رمز عبور خود از اطلاعات شخصی مانند اسم، تاریخ تولد، شماره موبایل و… استفاده نکنید. رمزهای عبور پیش فرض را پس از اولین ورود به سیستم تغییر دهید. بهتر است رمزهای عبور در سیستم های مختلف با یکدیگر متفاوت باشند. هر چقدر رمز عبور طولانی تر باشد، امنیت آن بیشتر است. از رمزهای عبور ترکیبی استفاده کنید که شامل حروف کوچک، حروف بزرگ، ارقام و نشانه ها شود. مانند: Gw1A * 41S5

- سعی کنید در رمز عبور حداقل یک بار از Space استفاده نمایید.

حداقل هر سه ماه یک بار بنا به دفعات استفاده، رمز عبور خود را تعویض کنید که البته تغییر یک ماهه توصیه می شود. کلمات عبور خود را با هیچ کس در میان نگذارید. با تمام رمزهای عبور خود به عنوان اطلاعات حساس و محرمانه برخورد کنید.

- امنیت شخصی

باید مراقب افراد اطراف خود در زمانی که از دستگاه های خودپرداز استفاده می کنید، باشید. هنگام استفاده از دستگاه خودپرداز نزدیک به آن بایستید و روی صفحه کلید را بپوشانید به طوری که کسی رمز عبور شما را در هنگام وارد کردن نبیند.

کمک افراد غریبه را نپذیرید و اجازه ندهید کسی شما را گیج کند. اگر هنگامی که از دستگاه های خودپرداز استفاده می کنید، شخصی مشکوک به نظر رسید یا به شما نزدیک شد، عملیات خود را لغو کنید و از آن مکان دور شوید. پس از تکمیل عملیات، قبل از اینکه دستگاه خودپرداز را ترک کنید، سریعا پول و کارت خود را بردارید. در پایانه های فروشگاه ها زمانی که رمز عبور خود را وارد می نمایید، مراقب باشید که کسی از پشت سر شما رمز عبور را نبیند.

اطراف دستگاه خودپرداز به خصوص قسمت های کارت خوان و صفحه کلید را کنترل کنید، چراکه ممکن است افراد سودجو برای دزدیدن اطلاعات شما به نصب دوربین، صفحه کلید جعلی یا کارت خوان جعلی اقدام کرده باشند.




تاریخ : چهارشنبه 91/10/6 | 4:53 عصر | نویسنده : ابوالفضل

دیگر هویج نخورید

گروهی از دانشمندان دانشگاه فلوراید، نوعی فن‌آوری جدید فیلم باریک طراحی کرده‌اند که می‌تواند نور مادون قرمز را به نور مرئی تبدیل کند.دانشمندان می‌گویند شاید دیگر از این پس نیازی نباشد که برای بهبود دید شبانه‌مان هویچ بخوریم چون به زودی و طی 18 ماه آینده عینک‌های ارزان قیمت، شیشه‌های خودروها و یا حتی تلفن‌های همراه مجهز به این فن‌آوری وارد بازار خواهند شد که این وظیفه را به خوبی انجام خواهند داد  .

ابزارهای کنونی دید شبانه از مقادیر زیادی جریان الکتریسیته با هزاران ولتاژ و لنزهایی با شیشه‌های فوق‌العاده سنگین استفاده می‌کنند تا با ایجاد خلاء بتوانند عمل کنند اما در عوض این فیلم جدید که منطبق با فن‌آوری تلویزیونی صفحه مسطح ابداع شده بدون خلاء‌ و با استفاده‌ه از چراغ‌های ال‌ای‌دی کم مصرف و آلی کار می‌کند .

این ویژگی باعث می‌شود وزن وسیله جدید بسیار کاهش پیدا کرده و به 10 گرم برسد که فقط چند میکرون ضخامت دارد.

محققان هم چنین در نظر دارند این فناوری را برای اندازه‌گیری گرما توسعه دهند.




تاریخ : چهارشنبه 91/10/6 | 4:49 عصر | نویسنده : ابوالفضل

دشمن مو

بسیاری از افراد بدون اینکه خودشان آگاه باشند،کارهای را انجام می دهند که به ریزش مو و تغییر در حالت موهایشان ایجاد می شود ...

1- برس زدن بیش از حد و غلط مو: اینکه موها را بر خلاف جهت به وسیله یک برس نوک تیز شانه بزنید باعث آسیب‌دیدگی موها می‌شوید.

2- تحت کشش قرار دادن موها:بستن موها با کش به شکل دم اسبی و یا اینکه آنها را خیلی محکم ببافید.

3- فر زدن موهای صاف یا صاف کردن موهای فر: فر زدن باعث شکستن پیوندهای گوگردی موجود در ساختمان موها می‌شود و در نتیجه موها قدرت خود را از دست می‌دهند و به راحتی می‌شکنند.

4 -بی‌رنگ کردن مو (دکلره) و استفاده از رنگ موهای دایمی.

5- استفاده بیش از حد از وسایل گرمازا مانند بیگودی برقی و سشوار: برای خشک شدندموها بهترین راه، آن است که موها را به تدریج و با یک حوله خشک کنید. در صورتداستفاده از سشوار بهتر است آن را با درجه کم و از فاصله دور به کار برید.

6 -عوامل محیطی به خصوص نور آفتاب: باید هنگام کار در زیر آفتاب، از کلاه استفادهدکرد.

7 -عادت به بازی کردن با موها: این مساله یک وضعیت روانی خاص است که باید ابتدا مشکل روانی را بر طرف کرد.




تاریخ : چهارشنبه 91/10/6 | 4:48 عصر | نویسنده : ابوالفضل

چرا نیازهای همسران بیرون از خانه برطرف می شود؟

برخی از مردان نیاز دارند که مورد تایید همسرشان قرار بگیرند اما در صورتیکه از طرف همسرخود تحقیر شوند، این افراد بطور ناخودآگاه به جهتی می‌روند که نیازهای آنها برطرف شود.

برخی از مردان نیاز دارند که مورد توجه همسرشان قرار بگیرند اما در صورتیکه ازطرف همسرخود تحقیر شوند، این افراد بطور ناخودآگاه به جهتی می‌روند که نیازهای آنهابرطرف شود.

امروزه در جامعه، زن‌ها و مردها جدا از نیاز‌هایی فیزیولوژی، به یک‌سری نیازهایروانشناسی هم نیاز دارند، «حسین ابراهیمی مقدم» دکترای روانشناسی و مشاوره در اینباره به برنا می‌گوید: زمانیکه نیازهای فیزیولوژی و روانشناسی به طور مناسب درچارچوب خانواده ارضا نشود، این احتمال وجود دارد که افراد دچار لغزش و خطا شوند.البته این لغزش و خطا بیشتر در افرادی وجود دارد که از لحاظ فرهنگی و یا از نظر نوعنگاه به زندگی از چارچوب پایین‌تری برخوردار باشند.

فرض کنید؛ یک‌نفر در محیط خانواده از نظر گرسنگی ارضا نشود، احتمال دارد برایسیرکردن به یک نانوایی و یک رستوران مراجعه کند. این مساله، درمورد همه نیازها صدقمی کند،مگر اینکه فرد از یک قدرت «خودکنترلی» برخوردار باشد و یک پایگاه معنوی ذهنیخوبی داشته باشند.

اکثر روانشناسان، زمانیکه علل خیانت‌های زناشویی را بررسی می‌کنند، یکی از آنعوامل، بحث نیازهای فیزیولوژی و یا روانشناختی است و زن و شوهر خواهان آن هستند که نیازهایشان به اندازه کافی و به درستی ارضا نشده است.

برای مثال برخی از مردان نیاز دارند که مورد تایید همسرشان قرار بگیرند، اما درصورتیکه از طرف همسرخود، تحقیر شوند، این افراد به طور ناخودآگاه به جهتی می‌روندکه نیازهای آنها برطرف شود.

همین طور برخی زن‌ها، نیاز زیادی به تمجید دارند و اگر احساس کنند که آن طور کهباید، مورد لطف همسرشان قرار نمی‌گیرند ممکن است دنبال این باشد که این نیاز را دربیرون از خانه برطرف کنند. البته افرادی‌که در یک چارچوب فرهنگی ضعیف‌تریبرخوردارند، لغزش و خطا در آنها مشاهده می‌شود.

از طرفی دربرخی از خانواده‌ها دیده می‌شود که به دلیل ناپختگی و بی‌تجربگی تصمیم‌هایمقطعی و آنی می‌گیرند که اصلاً به صلاح آنها نیست.

واقعیتی وجود دارد که در بسیاری از خانواده‌ها، دوره‌ای در زندگی آنها به مشکلاتو درگیری و بحث منحصر می‌شود که در این دوره‌ها زندگی چندان خوشایند نیست. ایناحتمال وجود دارد که مرد و یا زنی که از یک چارچوب تربیتی مناسب برخوردار نیست درهمان برهه از زمان ناخوشایند، تصمیم عجولانه‌ای بگیرد که پایه زندگی خانواده‌ایدچار مشکل کند.

در برخی از مواقع این امکان وجود دارد که بسیاری از این خیانت‌ها و مشکلات‌ها بهدلیل که زن و شوهر از هم هیچ شناخت روانشناسی ندارند.به عنوان مثال مردهایی که از رسم و رسومات خاص مانند روز تولد، سالگرد ازدواج ویا این قبیل آگاه نبوده و اهمیت ویژه قائل نیستد. در نتیجه از نظر کلامی همسران رامورد تایید قرار نمی‌دهند.

و همین طور زنانی که نسبت به یک سری مسائل مانند پوشش، حجاب حساسیت خاصی از خودنشان می دهند و منجر به این می‌شود که طرف مقابلشان را به دلسردی دعوت کرده و او رااز دامن خانواده دور کند.برای جلوگیری از این اتفاقات و حفظ عشق زناشویی می‌توان این 4راهکار را مدنظر قرارداد

1- زن و شوهر باید برای گفت وگو و شناخت متقابل، زمان بیشتری را برای باهم بودندر نظر بگیرند.

2- در مورد خصوصیات روانشناختی همدیگر اطلاعات کافی داشته باشند.

3- محیط خانه را طوری فراهم کنند که تمام نیازهای طرف مقابل در آن محیط قابلارضا و برطرف شدن باشد.

4- سعی کنند از مهرورزی، عطوفت و عشق ورزی چیزی کم نگذارند تا خانه،محیطی ایمنبرای آنها باشد.

 




تاریخ : چهارشنبه 91/10/6 | 4:47 عصر | نویسنده : ابوالفضل

بهترین زمان برای نوشیدن آب میوه

بهترین زمان برای نوشیدن آب میوه، زمانی است که معده شما خالی است که تقریبا نیم ساعت قبل از غذا می‌شود.

در این زمان آنقدر گرسنه هستید که معده خالی شما نسبت به غذا حریص بوده و به هر چیزی که می‌خورید چنگ می‌اندازد.

هنگامی که گرسنه هستید بدنتان، هر آب میوه تازه و سالمی را که می‌نوشید به راحتی جذب کرده و از خواص مفید آن بهره می‌برد و در مقابل مضرات هر آب میوه ناسالمی را که می‌نوشید نیز بدون اتلاف وقت، جذب خود خواهد کرد، پس سعی کنید آگاهانه انتخاب کنید.

ممکن است فکر کنید خوردن مرکبات و یا آب آن‌ها هنگام صبح با معده خالی به خاطر خاصیت اسیدی بودنشان،‌خوب نیست. ولی به شما اطمینان می‌دهیم اگر یک بار این کار را بکنید معده شما به آن عادت خواهد کرد.

برای این کار ابتدا مقدار کمی از مرکبات و آب آن‌ها را هنگام صبح، ‌زمانی که گرسنه هستید بخورید و پیامدهای آن را بررسی کنید. مطمئن باشید هیچ مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد.

ویتامین C موجود در آب مرکبات اثر فوق‌العاده خوبی برای پوست دارد.

پس به عنوان یک قانون کلی، آب میوه‌ها را هنگام صبح زمانی که گرسنه هستید مصرف کنید تا کربوهیدرات‌های پیچیده، در بدن‌تان به انرژی لازم در روز تبدیل شوند.و یا دو سه ساعت قبل از خواب مصرف کنید که این موضوع به سوخت و ساز بدن شما بستگی دارد.




تاریخ : چهارشنبه 91/10/6 | 4:46 عصر | نویسنده : ابوالفضل

به کودکانتان غذای مقوی بدهید

آیا دوست دارید کودک‌تان در مدرسه عملکرد بهتری داشته باشد؟ کمی به رژیم غذایی او متمرکز شوید و ببینید در طول روز چه غذاهایی مصرف می‌کند؟

غذای مغذی رشد مغزی کودکان را تقویت می کند و به علاوه عملکرد ذهنی، حافظه و تمرکز آن را هم افزایش می دهد.ماهی سالمون : اسیدهای چرب نظیر آنچه در سالمون یافت می شود بهترین منبع امگا3 DHA و EPA است که هر دو برای رشد و عملکرد مغز ضروری است.

در واقع مطالعات تازه نشان می دهد افرادی که بیشتر از اسیدهای چرب در رژیم غذایی شان استفاده می کنند ذهن تیزتری داشته و آزمون های مهارت های ذهنی را بهتر انجام می دهند.اگر چه ماهی های تن نیز منبع غنی از امگا3 هستند اما مانند سالمون اسیدچرب ندارند. ماهی تن منبع خوبی از پروتئین های لخم است و این ماده در مقایسه با سالمون اسیدچرب کمتری دارد، بنابراین به جای دادن ساندویچ به کودکان، از ماهی سالمون سالادی تهیه کرده و به صورت ساندویچ به آنها بدهید. مخلوط ماهی سالمون با کشمش، کرفس خرد شده و هویج بسیار مفید است.

تخم مرغ:پروتئین منبع شناخته شده و غنی پروتئین است اما زرده تخم مرغ که دارای کولین فراوانی است به تکامل ذهنی و تقویت حافظه کودکان کمک می کند.هرگز کودکان خود را بدون خوردن صبحانه به مدرسه نفرستید و سعی کنید در این صبحانه حتما تخم مرغ وجود داشته باشد. حداقل یک شب در هفته، شام، صبحانه بخورید، یعنی تخم مرغ آب پز و نان تست. به کودکان خود کمتر نیمرو بدهید. سعی کنید بیشتر تخم مرغ آب پز برای شان آماده کنید.

کره بادام زمینیبادام زمینی و کره بادام زمینی منبع بسیار خوبی از ویتامین Eاست، یعنی ویتامینی که دارای آنتی اکسیدان هایی است که غشای اعصاب را محافظت می کند. علاوه بر این تیامین به مغز و سلول های مغزی کمک می کند تا از گلوکز برای تولید انرژی استفاده کنند.سعی کنید از موز و کره بادام زمینی یک ساندویچ تهیه کنید.یک سیب را حلقه حلقه کنید و میان آن کره بادام زمینی بریزید. روی سالاد خود یک قاشق کره بادام زمینی بریزید.

غلات کامل:مغز به طور مداوم به قند نیاز دارد و غلات کامل این ماده را برای مغز مهیا می کنند. غلات که دارای فیبر فراوانی هستند کمک می کنند تا به طور مداوم و آهسته قند به بدن آزاد شده و همچین به دلیل داشتن ویتامین B برای سلامت سلول های عصبی لازم است.غلات را در ابتدای لیست خرید قرار دهید. نان و غلات هم برای کودکان بسیار مفید است. به جای چیپس، به عنوان میان وعده به کودک تان نان حاوی غلات بدهید.

جو و جوی پوست کنده:جو یکی از آشناترین غلات برای کودکان است که برای مغز بسیار مفید است. جو انرژی مفید و سوخت کافی را برای مغز فراهم می کند. جو که دارای فیبر فراوانی است، مغز کودکان را تغذیه می کند تا در مدرسه عملکرد بهتری داشته باشد. جو همچنین منبع خوبی از ویتامین E و B، پتاسیم و روی است که بدن کودکان برای انجام عملکرد مغز با ظرفیت کامل به آن نیاز دارد.افزودن میوه های خشک و شیر سویا و دارچین به جو به علاوه تکه های لیمو و کمی عسل و موز تازه عصرانه یا میان وعده مفیدی برای کودکان است.




تاریخ : چهارشنبه 91/10/6 | 4:45 عصر | نویسنده : ابوالفضل

با مواد غذایی فیبردار آشنا شوید

فیبر یک عنصر در بعضی از مواد غذایی است که می تواند قند خون ، کلسترول را کاهش داده و از بیماری های همچون سرطان روده بزرگ و بواسیر جلوگیری کند. اگر “فیبر” یک دارو بود تقاضا برای آن بسیار بالا بود.

متاسفانه انسان ها مقدار کمی فیبر به صورت روزانه دریافت می کنند. هر مرد به صورت روزانه 35 تا 40 و هر زن بایستی 25 گرم فیبر دریافت کند. اما امروزه و به طور متوسط هر فرد 15 گرم فیبر دریافت می کند. البته فراموش نکنید که بهترین راه برای افزایش دریافت میزان فیبر استفاده از منابع طبیعی و نه منابعی که فیبر به آن افزوده شده است ، می باشد. در این نوشته قصد داریم تا شما را با منابع طبیعی فیبر آشنا کنیم.

ذرت:

اکثر ما با ذرت یا همان بلال، به رنگ زرد روشن آن آشنا هستیم. البته بایستی این نکته را هم یادآور شویم که ذرت در رنگهای مختلف از صورتی تا آبی تا سیاه موجود است و بر اساس رنگ های مختلف دارای مقادیر و انواع مختلفی از آنتی اکسیدان ها است. هر ذرت چیزی در حدود نصف فنجان دانه دارد که این مقدار حاوی 2 گرم فیبر است. ذرت بو داده نیز منبع مناسبی برای فیبر با کالری پایین است که به ازای هر سه فنجان حاوی 3 گرم فیبر است.

بادام:

بادام یکی از خوش خوراک ترین اعضای خانواده خشکبار است و به عنوان یک منبع مناسب فیبر ، چربی سالم و پروتئین شناخته می شود. البته در مورد بادام یک نکته را بایستی مورد توجه قرار داد و آن هم میزان کالری بالای بادام است. پس بایستی در این زمینه مراقب باشید. چیزی در حدود یک چهارم فنجان بادام 3 گرم فیبر و 170 کالری انرژی دارد.

میوه آوکادئو:

این میوه منبع بسیار عالی برای فیبر است. 2 قاشق غداخوری از این میوه حاوی 2 گرم فیبر و کل آن حاوی 10 گرم فیبر است. این میوه همچنین حاوی چربی های مفیدی است که کلسترول خون را کاهش داده و خطر حمله قلبی را کم می کند.

نخود:

نخود دارای دو شکل است که یکی به رنگ روشن و متمایل به سفید است و دیگری که بیشتر در منطقه خاورمیانه و در غذایی مثل ، فلافل استفاده می شود یک منبع غنی از آنتی اکسیدان و فیبر است. این ماده همچنین در کشور هند به عنوان بزرگترین تولید کننده نخود جهان نیز به طور گسترده استفاده می شود.

کنگر فرنگی:

یک کنگر پخته شده کامل حاوی 10?3 گرم فیبر است و همچنین با خوردن یک فنجان از مغز این گیاه شما 7?2 گرم فیبر دریافت خواهید کرد. این گیاه همچنین حاوی آنتی اکسیدانی برای تقویت سلامت کبد است.

گلابی:

گلابی از جمله میوه هایی است که می توان با پوست خورد. نکندن پوست این میوه بسیار مهم است. یک گلابی پوست نکنده متوسط حاوی 5?5 گرم فیبر است.

برنج قهوه ای:

اگر از طرفداران پر و پا قرص برنج سفید هستید شاید از طعم برنج قهوه ای خوشتان نیاید اما فراموش نکنید که هر فنجان برنج قهوه ای حاوی 3?5 گرم فیبر است. همچنین در تحقیقات اخیری که توسط دانشگاه هاروارد صورت گرفته است مشخص شده است که افرادی که 5 وعده یا بیشتر برنج سفید در هفته مصرف می کنند 17 درصد بیشتر ممکن است که به دیابت نوع 2 مبتلا شوند و در مقابل مصرف هفته ای یک فنجان برنج قهوه ای این احتمال را 11 درصد کاهش می دهد.

باقالی:

این ماده غذایی از سالیان دور در غذاهای منطقه شرق آسیا مورد استفاده قرار می گرفته است. باقالی عمدتا به صورت پخته مصرف شده و نصف فنجان از آن حاوی 11 گرم پروتئین و 9 گرم فیبر بسته به نوع آن است.

نان سبوس دار:

در زمان تولید آرد سفید پوسته های دانه گندم از آن جدا شده و محصول نهایی آرد سفید است. در صورت امکان از نان هایی با گندم کامل استفاده کنید. این نان ها به دلیل سبوس به کار رفته در آنها دارای فیبر زیادی هستند.

عدس:

عدس یکی از کوچکترین اعضای خانواده حبوبات است و در عین حال یکی از غنی ترین منابع برای فیبر نیز به حساب می آید. هر فنجان عدس حاوی 15?6 گرم فیبر و همچنین مقدار قابل توجهی از ویتامین های گروه B ، آهن ، پروتیئن و سایر مواد معدنی است.

لوبیا قرمز:

لوبیا قرمز یک ماده غذایی محبوب در شمال هندوستان ، ایران و حتی بخش هایی از آمریکا است. این ماده غذایی یک منبع غنی فیبر ، پروتئین و آهن است.

جو پوست کنده:

این نوع از جو که بیشتر به همراه شیر در وعده غذایی صبحانه استفاده می شود حاوی ” بتا گلوکان” که یک نوع فیبر خاص با قابلیت کاهش کلسترول خون و تقویت سیستم ایمنی بدن است. این ماده همچنین به شما کمک می کند تا غدا را بهتر هضم کنید.

تمشک:

خیلی مهم نیست که شما به تمشک قرمز یا سیاه علاقه داشته باشید. یک فنجان تمشک یک سوم از نیاز روزانه شما به فیبر را تامین خواهد کرد. این میوه همچنین حاوی مقداریذزیادی آنتی اکسیدان است . در فصولی که این میوه به صورت تازه موجود نیست می تواندداز انواع یخ زده آن استفاده کنید.

نخود فرنگی:

نخود فرنگی چه به صورت خام ، پخته یا یخ زده یا خشک شده مصرف شود یک منبع بسیار مناسب برای تامین فیبر مورد نیاز بدن است. یک فنجان نخود فرنگی تازه پخته شده حاوی 16?3 گرم و یک فنجان نخود فرنگی یخ زده و سپس پخته شده حاوی 8?8 گرم فیبر است.

کلم بروکلی:

یک ماده غذایی بسیار مناسب که پیش از این خواص ضد سرطان آن نیز به اثبات رسیده بود. شما با مصرف یک فنجان کلم بروکلی پخته شده چیزی در حدود 5?1 گرم فیبر دریافت خواهید کرد.

سیب:

در هنگام مصرف سیب نیز به مانند گلابی بایستی دقت کرد که پوست سیب را نبایستی جدا کرد چون این پوست حاوی مواد بسیار مفیدی است. یک سیب متوسط با پوست حاوی چیزی در حدود 4?4 گرم فیبر است.

لوبیای سفید:

در عین حالی که این ماده غذایی از نظر پروتئن و آهن بسیار غنی است یک فنجان از آن 25 درصد از نیاز روزانه فیبر شما را نیز تامین می کند. الته فراموش نکنید که خوردن حجم زیادی از آین ماده غذایی می تواند فشار زیادی را به سیستم گوارشی شما وارد کند پس در حجم غذای خود دقت کنید.




تاریخ : چهارشنبه 91/10/6 | 4:42 عصر | نویسنده : ابوالفضل

این هشت قانون را برای سرمایه گذاری آویزه گوشتان کنید

سرمایه گذاری خوب و مطمئن هم مثل هر کار و پیشه دیگری نیازمند دانستن اصول و برنامه ریزی است و کسی می تواند ادعای انجام سرمایه گذاری موفق داشته باشد که از اصول آن پیروی کند. آنچه در این گزارش پیش روی شماست، اصولی کلی و بسیار مهم است که رعایت آنها راه را برای سرمایه گذاری خوب و مطمئن باز می کند.

?1- تلاش نکنید آینده را حدس بزنید

یادگیری پذیرش آنچه در آینده اتفاق می افتد، بسیار مهمتر از تلاش برای حدس زدن و پیش بینی آینده ای است که هنوز نیامده است.

2- ?اهمیت پس انداز از سرمایه گذاری بیشتر است

خیلی ها هستند که دائم استرس این را دارند که آیا سرمایه گذاریِ درستی انجام داده اند یانه، این در حالی است که افراد دور اندیش بیشتر به این فکر می کنند که چگونه پس انداز کنند تا در روزهای نیاز از آن استفاده کنند.

3- اخبار مهم را پی بگیرید

نمی شود بخواهید جایی سرمایه گذاری کنید و خبر از چند و چون ماجرا و وضعیت بازار و مسائلی از این دست نداشته باشید. بخش های خبری گوناگون، روزنامه ها و از همه راحتتر سایت های اینترنتی همگی امکاناتی هستند که شما برای سرمایه گذاری بهتر باید از آنها استفاده کنید.

4- تیز هوشی ذاتی از زبل بودن سر کلاس مهمتر است

از بین دو سرمایه گذار که یکی صرفا با آموزش های کلاس و کتاب و درس پیش می رود و دیگری تلاش می کند به حس و درک و استعداد و پشتکار خود تکیه کند، اصولا دومی موفقتر است.

5- پیش از سرمایه گذاری با دیگران درباره اش صحبت کنید

مشورت، عنصر و المان مهم در هر کاری است که متاسفانه از سوی خیلی ها نادیده گرفته می شود. استفاده از تجربه دیگران رایگان است، آن را از دست ندهید.

6- بسیاری از مشکلات مالی نتیجه شک و تردید هستند

لطفا اگر تصمیم به سرمایه گذاری میگرید، اول از آن مطمئن شوید و بعد قدم در مسیر آن بگذارید. تردید، عنصر ویرانگری است که تنها می تواند سرمایه گذاری شما را خراب و آنچه دارید را از شما بگیرد.

7- گذشته ها گذشته، فراموششان کنید

آنچه در گذشته اتفاق افتاده، مربوط به همان زمان است و اگر کسی در گذشته سرمایه گذاری ناموفقی را انجام داده، دلیلی ندارد که سرنوشت شما هم مثل او شود.

8- سرمایه گذاری بی نقص وجود خارجی ندارد

فکر اینکه سرمایه گذاری را انجام دهید که هیچ مشکلی در مسیر آن پیش نیاید و از هر لحاظ کامل و بی نقص باشد، تنها وقت تلف کردن است. به جای این رویا پردازی ها تلاش کنید که بیاموزید، چالش ها را چگونه از سر راه بردارید.